Vilkår

Hjelpetelefon for nettstedet +44 333 3212222

HVEM ER SUPERDRY?

Vi er Supergroup Internet Limited. Vi driver nettstedet på superdrystore.no ("Nettstedet") og når du kjøper et produkt fra Nettstedet ("Produkt"), kjøper du det fra oss.

Vi er et selskap registrert i England og Wales med foretaksnummer 07139044. Vårt forretningskontor er på adressen Unit 60, The Runnings, Cheltenham, Gloucestershire GL51 9NW. Vårt MVA-registreringsnummer er GB974823775.

Hvis du trenger å kontakte oss, finner du en liste over de ulike måter du kan nå oss på siden Kontakt oss.

HVORFOR VI HAR AVTALEVILKÅRENE

Vi har våre avtalevilkår av forskjellige grunner:

  • de inneholder de reglene som gjelder for din bruk av Nettstedet, og for materiale du kan laste opp til blogger og i oversikter;
  • de fremsetter alle de regler som gjelder for ditt kjøp av et Produkt; og
  • de inneholder informasjon som vi er pålagt å gi deg, for eksempel dine rettigheter etter forskriftene som gjelder forbrukerkontrakter.

Hvis du bruker Nettstedet, kjøper et Produkt eller laster opp noe materiale til Nettstedet, bekrefter du til oss at du godtar de gjeldende avtalevilkårene. De er rettslig bindende for oss begge.

Du må derfor lese dem og klikke her for å skrive ut eller lagre dem om du vil. Våre avtalevilkår ble sist blitt oppdatert 13. juni 2014. Kontakt oss hvis du har spørsmål om dem.

Avtalevilkårene må ses i sammenheng med noen andre dokumenter som inneholder annen viktig informasjon:

  • vår Personvernpolitikk, hvor vi forteller deg hvilke opplysninger vi samler inn om deg og hvordan vi bruker og rapporterer dem ("Personvernpolitikk");
  • våre Leveringsprinsipper, hvor vi forteller deg om leveringsalternativer for et Produkt og eventuelle restriksjoner på hvor vi kan levere eller ekstra gebyrer ("Leveringsprinsipper"); og
  • våre Returprinsipper, hvor vi forteller deg hvordan du returnerer et Produkt under visse omstendigheter, blant annet fordi du har ombestemt deg i henhold til forskriftene for forbrukerkontrakter ("Returprinsipper").

BESTILLE ET PRODUKT FRA OSS: HVORDAN KONTRAKTEN VIRKER

Når vi selger et Produkt til deg, vil det akkurat som for alle andre kjøp være en kontrakt som gjelder for det salget. Dette avsnittet i våre avtalevilkår forklarer hvordan det virker.

Din bestilling via Nettstedet av et Produkt er et tilbud om å kjøpe dette Produktet fra oss. Når vi får din bestilling, vil vi sende deg en ordrebekreftelse på e-post med en liste over hvert Produkt du har bedt om å kjøpe og en estimert leveringsdato.

Denne e-posten med ordrebekreftelse er vår aksept av ditt tilbud. På det punkt vil en kontrakt bli etablert mellom oss for deg om å kjøpe, og for oss om å selge, det Produkt som du har bedt om å kjøpe.

Du vil vite det når vi har sendt et Produkt, ettersom vi vil sende deg en e-post med beskjed om at det er sendt.

PRIS OG BETALING

Prisen for alle Produkter er den som oppført på vårt Nettsted fra tid til annen, bortsett fra i tilfeller av åpenbare feil. Disse prisene er inklusive MVA men omfatter ikke leveringskostnader, som vil bli lagt til det samlede beløpet. Se våre Leveringsprinsipper for mer informasjon om dette.

Vårt Nettsted inneholder et stort antall Produkter og det er alltid mulig, til tross for at vi gjør vårt beste, at noen av Nettstedets opplistede Produkter kan være feilaktig priset. Normalt bekrefter vi prisene som del av forsendelsesprosessen slik at, når Produktets korrekte pris er lavere enn den oppgitte prisen, vi vil kreve det lavere beløp når vi sender Produktet til deg. Hvis Produktets korrekte pris er høyere enn den pris som er oppgitt på vårt Nettsted, vil vi enten kontakte deg og spørre om du vil gå videre med bestillingen til den korrekte prisen, eller vi kan kontakte deg for å fortelle deg at vi har kansellert din bestilling (og du må da bestille på nytt dersom du fortsatt ønsker å kjøpe Produktet).

Vi godtar betalingsmetodene som vises her.

Ved å bestille på Nettstedet, bekrefter du at betalingsopplysningene du har gitt er gyldige og at full betaling blir gjort når bestillingen er godkjent og behandlet av oss.

TILGJENGELIGHET OG LEVERING AV PRODUKTER

Leveringsdatoene er estimerte og er ikke garanterte. Med forbehold om at de er på lager, tar vi sikte på å sende av gårde et Produkt som bestilles før kl 19.30 allerede samme virkedag.

Vi vil alltid prøve å oppfylle ordren, men vårt eneste ansvar overfor deg når et Produkt ikke lenger er tilgjengelig, eller hvis vi av en eller annen grunn ikke er i stand til å levere et bestemt Produkt, er å sørge for at vi ikke krever betaling for Produktet.

Vår standard leveringstjeneste er gratis. Hvis du velger ekspresslevering blir det krevet et leveringsgebyr. Det kan også være enkelte steder vi ikke kan levere til. Du finner mer om leveringsalternativer, priser og begrensninger i våre Leveringsprinsipper.

JEG HAR OMBESTEMT MEG ANGÅENDE BESTILLINGEN – JEG VIL GJERNE RETURNERE ET PRODUKT MOT REFUSJON

I henhold til forskriftene for forbrukerkontrakter har du inntil 14 dager på deg etter at du har mottatt visse produkter til å melde til en detaljhandel at du har ombestemt deg og gjerne vil sende produktet tilbake. Faktisk synes ikke vi dette er lenge nok, så vi gir deg 28 dager etter at du har mottatt et Produkt.

Forskriftene for forbrukerkontrakter gjelder kun visse kategorier produkter. Dette innebærer at du ikke kan ombestemme deg og sende tilbake noen av følgende Produkter:

  • Produkter som er blitt personlig tilpasset for deg, inkludert artikler som er skreddersydd eller endret av deg
  • Produkter som etter sin art ikke kan sendes tilbake (f.eks. badetøy og undertøy)

Hvis du ombestemmer deg, må du returnere Produktet til oss. Inntil du har bestemt deg for om du skal sende et Produkt tilbake til oss, må du huske at forskriftene for forbrukerkontrakter pålegger deg en plikt til å ta godt vare på det.

Dette betyr ikke at du ikke kan prøve om Produktene passer eller undersøke dem for å se om de passer for deg. Alt vi ber om er at du behandler våre Produkter like forsiktig som du ville i en av våre butikker. Så prøv å la merkelappene sitte på, ikke kluss med eventuelle hygieneplomberinger eller klistrelapper og bevar originalemballasjen så intakt som mulig.

Hvis du ombestemmer deg, må du sende produktet tilbake til oss for egen regning. Hvis vi ikke mottar Produktet i retur kan vi ordne med å hente Produktet fra deg for din regning. Hvis du ikke sender Produktet tilbake, eller ikke har tatt vare på Produktet og vi får det tilbake i skadet stand, kan vi fremme et krav mot deg for tapet/skaden.

Du finner fullstendige opplysninger om returer i våre Returprinsipper.

For å fortelle oss at du har ombestemt deg og at du ønsker å kansellere din bestilling, kan du sende oss en e-postmelding til care@superdry.com. Du må beholde en kopi av e-postmeldingen med kanselleringen. Så snart du har sendt oss meldingen, må du følge instruksene i våre Returprinsipper om hvordan du skal returnere Produktet til oss.

Vi vil sende en refusjon til deg innen 14 dager etter det tidspunkt som kommer tidligst av vårt mottak av dokumentasjon på at du har sendt Produktene eller den dato vi mottar Produktene, inkludert kostnaden ved å levere Produktene til deg.

Vi sender refusjoner via samme betalingsmetode du har brukt for å plassere ordren. Les avsnittet nedenfor hvis du heller vil bytte Produktene enn å få refusjon.

JEG LIKER DET PRODUKTET JEG HAR BESTILT – MEN JEG VIL HELST HA EN ANNEN STØRRELSE/FARGE

Hvis du gjerne vil bytte Produktet med et i en annen størrelse eller farge, må du gi oss beskjed om dette innen 28 dager etter datoen du mottok Produktet. Følg anvisningene i avsnittet ovenfor om kansellering av bestillingen og når du kansellerer ordren kan du bare fortelle oss at du heller vil ha et bytte i stedet for å motta refusjon.

Hvis størrelsen/fargen du har bedt om i bytte ikke er tilgjengelig, vil vi gi deg beskjed om det og i stedet gi deg refusjon.

PROBLEMER MED DIN BESTILLING

Det er viktig at instruksene for bruk og pleie av hvert enkelt Produkt blir fulgt.

For klesplagg er det viktig at vaskeanvisningene blir fulgt nøyaktig som angitt på etiketten. Hvert klesplagg er grundig vasketestet og kvalitetskontrollert i hvert produksjonsparti før det forlater produsenten. For tilbehør er det viktig at produsentens instrukser om eventuelle begrensninger for bruk blir fulgt.

Innen rimelighetens grenser er det ditt ansvar å ta vare på Produktet du har kjøpt. Vi er ikke ansvarlig overfor deg hvis problemet med Produktet er forårsaket av feilaktig bruk eller pleie fra din side.

Vi forstår imidlertid at ting ikke alltid går som planlagt. Hvis det er et problem med Produktet, kan du ta kontakt som beskrevet nedenfor, så skal vi prøve å hjelpe deg.

“Jeg har mottatt et defekt Produkt”

Hvis du mener at det Produkt du har mottatt er defekt, kan du kontakte vårt kundeserviceteam på telefonnummer +44(0) 333 3212222 eller send en e-postmelding til care@superdry.com. Teamet vil fortelle deg hvordan du skal gå frem. Vennligst ha med så mange detaljer som mulig om defekten.

“Jeg har mottatt feil Produkt i min bestilling”

Hvis du har mottatt et feilaktig Produkt i din bestilling, kan du kontakte vårt kundeserviceteam på care@superdry.com. De vil veilede deg om hvordan du skal gå frem med returen. Ta med så mange detaljer som mulig om den feilaktige artikkelen.

“Det mangler et Produkt fra min bestilling”

Noen ganger sender vi deg ikke alt du har bestilt på samtidig, så vennligst sjekk pakkseddelen og forsendelsese-postene for å se om noen av artiklene vil komme i separate forsendelser.

Hvis pakkseddelen oppgir at en artikkel skal være i din pakke, men den ikke er der, må du kontakte vårt kundeserviceteam på care@superdry.com. De vil prøve å rette opp feilen så raskt som mulig.

VÅRT ANSVAR OVERFOR DEG

Vi har tatt alle forholdsregler i utarbeidelsen av materialet på vår nettsted. Materialet som vises på på vårt nettsted presenteres imidlertid uten garantier eller vilkår med hensyn til dets nøyaktighet eller egnethet for noe særskilte formål. Hvis du oppdager et problem, må du ikke nøle med å gi oss beskjed om det slik at vi kan vi se om vi kan prøve å utbedre det.

Hvis det oppstår behov for det, kan vi suspendere tilgang til vårt nettsted for å utføre rutine- eller nødsarbeid. Vi vil ikke være ansvarlig hvis vårt nettsted av noen som helst grunn er utilgjengelig. Vi vil ikke være ansvarlig overfor deg for eventuelle feil eller utelatelser, eller tekniske problemer du måtte oppleve, eller noen som helst bruk du gjør av materialet på vårt nettsted, eventuelle nettsteder lenket til dette eller eventuelt materiale som er postet på det.

Hvis vi bryter disse Avtalevilkårene, kan vi kun stilles til ansvar for eventuelle tap du lider som følge av dette i den utstrekning slike tap er en forutsigbar konsekvens for oss begge på det tidspunkt du bestiller det aktuelle Produkt eller på det tidspunkt du på annen måte bruker Nettstedet.

Vårt samlede ansvar overfor deg for en bestilling plassert av deg for et Produkt skal være begrenset til beløpet du har betalt for Produktet.

Disse begrensninger og begrensningene påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter og gjelder kun i den utstrekning de er tillatt av gjeldende lov. Ingenting i disse Avtalevilkårene skal begrense vårt ansvar for personskade eller død forårsaket av vår uaktsomhet.

Fordi vi selger Produkter kun for personlig bruk, skal vårt ansvar overfor deg ikke av noen som helst grunn omfatte noen forretningsrelaterte tap som for eksempel tapte data, tapt fortjeneste, tapt omsetning eller virksomhetsavbrudd.

DIN BRUK AV NETTSTEDET

Immaterielle eiendeler

superdry” er et registrert varemerke for DKH Retail Limited (som driver virksomhet som Laundry Athletics), et selskap i vårt konsern. Selskaper i vårt konsern er eiere eller lisensinnehavere av alle varemerker og alle andre merker, varenavn, merkenavn, firmanavn, illustrasjoner, bilder, logoer, registrerte eller uregistrerte rettigheter til mønster, opphavsrett og andre immaterielle eiendeler som måtte fremtre på vårt nettsted.

Du er lisensiert til å bruke materialet på Nettstedet i svært begrenset utstrekning: kun til å bruke nettstedet som tilsiktet og i samsvar med disse Avtalevilkårene for din egen personlige, ikke-kommersielle bruk. Ikke mer, ikke mindre! Du kan ikke på annen måte kopiere, reprodusere, gi ut i ny utgave, laste ned, gjøre tilgjengelig for allmennheten, eller på annen måte bruke noen del av vårt Nettsted.

Sende inn omtaler og legge ut innlegg på vår blogg – hold det lovlig, hold det vennlig, hold det anstendig!

Reglene

Noen områder av Nettstedet tillater deg å legge inn innhold. Vi ønsker at alle som bruker Nettstedet skal ha en god opplevelse, så du lover at ditt innhold (“Innhold”) ikke vil:

  • inneholde noe materiale som er ærekrenkende for noen person, usømmelig, støtende, hatefullt eller provoserende;
  • fremme seksuelt eksplisitt materiale, vold eller diskriminering basert på rase, kjønn, religion, nasjonalitet, uførhet, seksuell legning eller alder;
  • krenke noen opphavsrett, databaserettighet eller varemerke, eller noen andre immaterielle eiendomsrettigheter tilhørende noen annen person;
  • true, misbruke eller invadere andre menneskers privatliv eller forårsake irritasjon, ulempe eller unødvendig engstelse eller sannsynligvis plage, oppskake, gjøre forlegen, skremme eller ergre noen annen person;
  • bli brukt til å opptre som en annen person, eller til å gi en uriktig fremstilling av din identitet eller tilknytning til noen person eller gi inntrykk av at de kommer fra oss, dersom dette ikke skulle være tilfelle; eller
  • brukes til å overføre, eller tilveiebringesending av ubedt eller uautorisert reklame- eller kampanjemateriell.

Hvem eier innhold som legges ut

Ved å sende inn Innhold gir du oss (og vårt konsern) en evigvarende, royalty-fri, ikke-eksklusiv, ugjenkallelig tillatelse til å reprodusere, modifisere, oversette, gjøre tilgjengelig, distribuere og viderelisensiere Innholdet helt eller delvis og i hvilken som helst form, blant annet for markedsføringsformål i vårt eget materiale og på sosiale medier.

Ditt ansvar

Du vil være ansvarlig for alle tap, kostnader og utlegg som rimelig pådras av oss, alle erstatninger som idømmes mot oss av en domstol og alle beløp betalt av oss som følge av forlik som inngås av oss på grunn av:

  • påstander fra noen tredjepart om at ditt Innhold er ærekrenkende, støtende eller fornærmende, eller av en uanstendig eller pornografisk art, eller er ulovlig eller i strid med noen gjeldende lov, forskrift eller bransjestandard;
  • påstander fra noen tredjepart om at ditt Innhold krenker denne tredjepartens opphavsrett eller andre immaterielle eiendomsrettigheter; og
  • påstander fra noen tredjepart om at ditt Innhold bryter en taushetsplikt eller personvernbestemmelser.

Fjerning av Innhold

Vi forbeholder oss retten til å nekte å legge ut Innhold på Nettstedet eller til å fjerne Innhold som allerede er lagt ut på Nettstedet, selv om vi ikke aktivt modererer innhold som legges ut.

Du må ikke forsøke å legge ut på nytt Innhold som vi har nektet å legge ut på Nettstedet eller som vi tidligere har fjernet fra Nettstedet.

VIRUS, DATASNOKING, SKAVING

Du må ikke misbruke vårt Nettsted ved å med viten og vilje å introdusere virus, trojanske hester, ormer, logiske bomber, tastetrykk-loggførere, spionprogramvare, annonseprogram eller annet materiale som er ondsinnet eller teknisk skadelig. Du må ikke forsøke å oppnå uautorisert tilgang til vårt Nettsted, serveren der vårt Nettsted er lagret, eller noen server, datamaskin eller database som er koblet til vårt Nettsted. Du må ikke angripe vårt Nettsted via et tjenestenektsangrep eller et distribuert tjenestenektsangrep.

Ved å bryte denne bestemmelsen vil du kunne begå en straffbar handling i henhold til den britiske atamisbruksloven (Computer Misuse Act) av 1990. Vi vil rapportere ethvert slikt brudd til de aktuelle politimyndighetene og vi vil samarbeide med disse myndighetene ved å rapportere din identitet til dem. Ved et slikt brudd blir din rett til å bruke vårt Nettsted opphøre umiddelbart virkning.

I tillegg tillater vi uttrykkelig ingen som helst datainnsamlingsteknikk å ‘skave’ vårt Nettsted av noen som helst grunn.

GENERELT

Tredjepartstjenester

Vi kan fra tid til annen gjøre tilgjengelig gjennom vårt Nettsted enkelte tjenester som leveres av tredjeparter. For å oppnå tilgang til disse tjenestene, må du registrere deg hos disse tredjepartene og ordne alt direkte med dem.

Vi har ingen kontroll over innholdet på disse tredjepartsnettstedene eller over utførelsen av disse tjenestene. Følgelig bruker du disse tjenestene for egen risiko og vi godtar ikke noe ansvar for dem eller for noe som helst tap eller skade som måtte oppstå på grunnlag av din bruk av dem.

Hendelser utenfor vår kontroll

Vi kan ikke stilles til ansvar for manglende oppfyllelse eller forsinkelse i oppfyllelse av noen av våre forpliktelser overfor deg som er forårsaket av hendelser utenfor vår rimelige kontroll, blant annet force majeure, brann, oversvømmelse, kraftig uvær, eksplosjon, krig, terrorhandling, arbeidskonflikt eller handlinger fra lokale eller sentrale styresmakter eller andre kompetente myndigheter.

Utskilte vilkår

Hvis noen av disse vilkårene blir funnet å være ugyldige, skal de gjenværende vilkårene beholde sin gyldighet i den fulleste utstrekning som tillates av loven.

Hele avtalen

Disse Avtalevilkårene inneholder den hele avtalen mellom oss og deg vedrørende levering av Produkter og/eller din bruk av vårt Nettsted. Ingen ytterligere vilkår som anmodes eller meddeles på noen som helst måte av deg vil utgjøre noen del av vår kontrakt enten det blir akseptert eller ikke av en av våre ansatte.

Vår rett til å endre disse Avtalevilkårene

Vi kan revidere og endre disse Avtalevilkår fra tid til annen. Du vil være underlagt vilkårene som er i kraft på det tidspunkt du bestiller Produkter fra oss eller på annen måte bruker Nettstedet.

Lov og domsmyndighet

Disse Avtalevilkårene er underlagt engelsk lov. Vi vil forsøke å løse eventuelle uenigheter raskt og effektivt. Hvis du ikke er fornøyd med måten vi håndterer en eventuell uenighet på og du ønsker å fremme søksmål, må du gjøre det i England, Skottland, Wales eller Nord-Irland.

RETNINGSLINJER FOR KLAGER

Retningslinjer for klager

Hvis du ikke er fornøyd med kjøpet, kan du returnere artikkelen til oss i samsvar med våre Retningslinjer for klager. Hvis du ikke er fornøyd med svaret du har fått eller andre sider ved handelen hos Superdry, kan du kontakte vårt kundeserviceteamet direkte på telefon på +44 33 33 21 22 22 eller på e-post: care@superdry.com.

Når kundeserviceteamet har mottatt klagen, vil du motta en bekreftelse per e-post innen 24 arbeidstimer. Det vil si at hvis vi mottar klagen klokken 17.00 på en fredags kveld, vil du få en bekreftelse innen klokken 17.00 den påfølgende mandagen.

Hvis klagen er lett å behandle, tar vi kontakt for å tilby en løsning innen 72 arbeidstimer etter at vi sendte deg mottaksbekreftelsen.

Hvis du ikke synes at du har fått godt nok svar på klagen når du mottar det endelige svaret fra kundeserviceteamet, må du gi dem beskjed, så setter de deg i kontakt med klageavdelingen. Tidsrammen for klager som sendes til klageavdelingen er den samme som den som er beskrevet ovenfor.

Hvis du har handlet hos oss på nett, men ikke er fornøyd med hvordan saken er håndtert, kan du sende tvisten til alternativ konfliktløsning på nett, her:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

20% rabatt på alle varer

20% rabatt på alle varer

Dette tilbudet gjelder for kjøp på nettet hos superdrystore.no på datoene spesifisert for kampanjen. Skriv inn rabattkoden BLACK20 ved utsjekking. Denne kampanjen kan ikke benyttes sammen med andre kampanjer eller rabatter, eller for kjøp av gavekort. Kun husholdningsmengder. Alle refusjoner vil ta med mottatt rabatt i beregningen. Superdry forbeholder seg retten til å trekke tilbake eller endre disse vilkårene og betingelsene med varsel innen rimelig tid. Dette påvirker ikke dine lovbestemte rettigheter. Gyldig: 19.11.18 til 26.11.18.

Tilbake til toppen