Superdrys personvernerklæring
Personvernet ditt er viktig
Superdry forstår viktigheten av personvernet og datasikkerheten din. Når du oppgir personopplysninger til oss, sørger vi for at vi følger 4 nøkkelprinsipper:
DET HANDLER OM DEG
Vi bruker og behandler opplysningene dine for å bidra til at du får mest mulig ut av forholdet ditt til oss – og alltid i samsvar med loven.
SIKKERHET
Vi holder opplysningene dine under lås og slå – i sikre og godt beskyttede omgivelser.
ÅPENHET
Vi streber etter å være 100 % gjennomsiktige med deg om hvilke opplysninger vi innhenter og hvorfor vi innhenter dem.
KONTROLL
Du bestemmer. Du kan be om å få se opplysningene vi oppbevarer om deg eller be om at de slettes.
Denne policyen forteller deg litt mer om disse prinsippene og hvordan vi daglig jobber hardt for å etterleve og respektere dem.
Vi ønsker å være åpne med deg om:
Hva slags informasjon vi innhenter.
Hvordan vi bruker informasjonen din.
Hvorfor vi bruker informasjonen slik vi gjør.
Vi vil også fortelle deg alt om rettighetene dine og hvordan vi kan hjelpe deg med å beholde kontrollen.
3. Hvorfor behandler vi opplysningene dine?
Vi behandler informasjonen din utelukkende dersom vi har rettsgrunnlag til å gjøre det. Rettsgrunnlagene vi baserer oss på er:
Kontrakt
Her behandler vi informasjonen din for å oppfylle en kontraktsmessig avtale vi har inngått med deg.
Samtykke
Her har vi bedt deg om å gi uttrykkelig tillatelse til å behandle opplysningene dine for et bestemt formål, hvorpå du har gitt et slikt samtykke.
Legitime interesser
Her baserer vi oss på interessene våre som en grunn til å behandle opplysningene dine, generelt er dette for å tilby deg de beste produktene og tjenestene på den sikreste og mest hensiktsmessige måten.
Juridisk forpliktelse
Her har vi en lovfestet eller en annen juridisk forpliktelse til å behandle informasjonen, for eksempel til etterforskning av kriminalitet eller for å varsle deg om bestemte ting.
Vi ønsker at vårt forhold til deg skal være åpent, sterkt og fordelaktig for alle parter. Gjennom de ulike stadiene av forholdet vårt kan du gi oss spesifikk informasjon. Vi bruker informasjonen din på en rekke forskjellige måter, og hva vi gjør avhenger av informasjonen. Dersom noen av personopplysningene vi krever ikke oppgis, kan det ha en negativ virkning på vår evne til å samhandle med deg. For eksempel kan det bli umulig for å oss å gi deg produktene og tjenestene du ønsker.
Det er viktig at personopplysningene vi har om deg er nøyaktige og oppdaterte. Informer oss dersom personopplysningene dine endrer seg i løpet av perioden du samhandler med oss. Dette kan gjøres ved å sende en e-post til care@superdry.com eller på en eventuell konto du allerede har.
4. Informasjonen vi behandler.
Tabellene nedenfor beskriver dette i detalj, og viser hva vi bruker, hvordan vi bruker det og hvorfor vi bruker det.
Selv om nettstedet vårt er designet for et allmennheten, vil vi ikke bevisst innhente opplysninger fra barn under 13 år eller selge produkter til barn. Hvis du er under 13 år, har du ikke tillatelse til å benytte deg av eller sende inn opplysningene dine til nettstedet.
4.1 Nettstedet vårt.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Når du bestiller produkter fra oss på nettet, i iKiosker (i butikker og på noen franchiselokaler) eller oppretter en konto på nettet, kan vi innhente personopplysninger fra deg som navn, fødselsdato, kjønn, adresse, e-postadresse, brukernavn på sosiale medier, skjermnavn og telefonnummer. Noe av denne informasjonen er obligatorisk, og annen informasjon oppgis kun med ditt samtykke.
Vi tar ikke vare på betalingskortopplysningene dine. Finansielle transaksjoner skjer direkte og på en sikker måte gjennom betalingsleverandøren vår.
Vi må levere kjøpene dine til deg og være i stand til å kommunisere med deg om bestillingen. Dette betyr at vi bruker og behandler opplysningene dine for å gjøre dette mulig for oss. Vi sender derfor noen av detaljene dine til pålitelige tredjeparter som bud- og logistikkselskaper. Det vil være vanskelig å sende bestillingene dine fysisk til deg hvis vi ikke kan bruke informasjonen din til dette formålet.
Det hjelper oss også med å lede deg til produktene og stilvalgene som er mest relevante for deg og kjøpsopplevelsen din.
Å kunne sende produktet til deg er en viktig del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg.
Det er vår legitime interesse å innhente informasjon fra deg, som hjelper oss med å lede deg til produktene og stilvalgene som er mest relevante for deg og kjøpsopplevelsen din.
Bevis på identiteten din.
Vi må noen ganger kontrollere identiteten din – for eksempel for å bekrefte at det er du som har bestilt eller du oppgir at du student eller av andre grunner kan benytte deg av rabatter eller spesialtilbud.
Det er en viktig del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg og sikrer at vi vet hvem vi har med å gjøre samt at ting som rabatter og tilbud anvendes på en legitim måte.
Vi kan bruke nettleseradferden din til å tilpasse opplevelsen.
For å få deg raskere til produktene du vil ha.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse at du får det beste ut av kjøpsopplevelsen din.
Vi kan bruke informasjon om deg til å forbedre våre produkter, tjenester og kundeopplevelser for både deg og andre. Dette kan inkludere å samarbeide med agentene og forretningspartnerne våre for å forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr, i tillegg til nyutvikling av innhold, produkter og tjenester.
Å hjelpe oss med å definere målgrupper å sende annonser til, basert på faktorer som interesser, alder, plassering med mer, slik at vi kan vise annonser til personene som mest sannsynlig vil være interessert i de promoterte produktene og tjenestene.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse at du og alle kundene våre får det beste ut av kjøpsopplevelsen.
Sende deg konto- og tjenesteoppdateringer, for eksempel oppdateringer av vilkårene våre og ordrebekreftelser.
For å holde deg informert om eventuelle endringer i tjenestene våre eller kontraktsvilkårene med deg.
Juridisk sett må vi gjøre dette, siden det er en viktig del av vår kontraktsmessige forpliktelse overfor deg.
4.2 Bestillings- og søkehistorikken din.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Vi oppbevarer detaljer om bestillingene dine og ordrehistorikk i samsvar med vilkårene i denne policyen.
Vi må sørge for at vi håndterer problemer som returer eller defekte produkter på riktig måte, og at vi beskytter oss selv mot svindel.
Dette er en del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg.
Analysere hva du har kjøpt, søkt etter eller returnert, noe som hjelper oss med å finne ut hva du liker.
For å sørge for at vi gir deg det du vil ha og tilbyr deg den beste tjenesten vi kan.
Det er viktig for oss å bli kjent med preferansene dine og gi deg den beste opplevelsen. Det er vår legitime interesse å tilby deg den beste tjenesten.
4.3 Kroppsstørrelsen og fasongen din, hvis du velger å fortelle oss dette.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Vi bruker en tredjepart til å komme med forslag om produkter, størrelser og hvordan plagg sitter. Dette er en valgfri preferanse som er en del av netthandelsopplevelsen din.
Vi vil at du skal elske produktene du kjøper fra oss og gi deg den beste sjansen til å finne produktet du elsker i riktig størrelse den første gangen.
Det er viktig for oss at du finner de riktige produktene til deg i riktig størrelse.
For mer informasjon kan du lese personvernerklæringen til tredjepartsleverandøren vår, som du finner når du bruker passformverktøyet.
Analyse what you have bought, searched for, or returned, which helps us find out what you like.
To ensure we are giving you what you want, providing you with the best service we can.
It is important for us to know your preferences and to give you the best experience. It is in our legitimate interest to provide you with the best service.
4.4 Markedsføring
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Uansett hvilken kanal du kontakter oss gjennom, inkludert på nettet og i butikk, kan vi spørre om du ønsker å motta markedsføringskommunikasjon fra oss. Hvis du velger å motta dette, lagrer vi dette valget i kundeprofilen din. E-postmarkedsføring kan inneholde sporingspiksler som lar oss overvåke hvordan du samhandlet med en bestemt markedsførings-epost
Hvis du har godtatt mottak av markedsføringskommunikasjon fra oss, kommer vi til å bruke personopplysningene dine til å varsle deg om produkter, kampanjer, konkurranser og spesialtilbud fra Superdry som kan være interessante for deg. Disse varslene sendes deg på nettet (enten via e-post som nyhetsbrev, av sosiale medier eller søkemotorer, som bannere og annonser).
Det er viktig for oss at du finner de rette produktene for deg, og at vi kan fortelle deg om nye produkter. Dette gjør vi utelukkende dersom du samtykker.
Når du besøker nettstedet vårt kan vi spørre om du ønsker å motta tekstmeldinger fra oss. Vi bruker en pålitelig tredjepart til å sende tekstmeldinger på våre vegne. Hvis du godtar, vil tredjeparten lagre informasjonen du oppgir, inkludert telefonnummer samt når du leser en tekstmelding.
Hvis du godtar, kommer du til å motta tekstmeldinger om våre produkter, kampanjetilbud, konkurranser og mye annet. Vi kan bruke informasjon som vi innhentet automatisk basert på handlingene dine på nettstedet vårt for å skreddersy tekstmeldingene du mottar.
Det er viktig for oss at du får vite om produktene våre. Vi kommer kun til å sende deg tekstmeldinger der du har samtykket til dette. Du har rett til å reservere deg når som helst.
4.5 Informasjon om telefonen eller laptopen din samt hvordan du bruker nettstedet og appen vår.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Identifisere deg når du besøker nettstedet vårt, logger inn på kontoen eller kontakter oss. Vi gjør dette ved å matche e-postadressen, IP-adressen og andre kontaktopplysninger mot opplysningene vi har om deg.
Kontroll av identiteten din hjelper oss med å verne informasjonen din mot svindlere og å kontrollere at du er den du påstår. Dette gjør det også enklere å persontilpasse opplevelsen din. Hvis vi kan huske deg, kan vi tilby deg den beste mulige kjøpsopplevelsen.
Juridisk sett må vi gjøre dette, og det er også viktig for oss for å tilby deg de beste produktene og tjenestene på den sikreste og best egnede måten. Det er også viktig for oss og vår legitime interesse at du får den beste kjøpsopplevelsen.
Forbedre nettstedet vårt og angi standardvalg for deg (for eksempel språk og valuta).
Det er viktig for oss – og mye enklere for deg – dersom vi vet språket og valutaen du foretrekker, og det kan også hjelpe oss med å beskytte informasjonen din.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å vite hva du liker for å gi deg den beste kjøpsopplevelsen.
Vise deg Superdry-annonser mens du surfer på nettet.
Slik at du kan se de siste produktene våre og tilbud vi tror du kommer til å elske.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å vise deg ting vi tror du kommer til å like.
Vi bruker en tredjeparts tjenesteleverandør til å innhente opplysninger på våre vegne på Internett og noen ganger på nettstedet vårt. Noen av disse tjenesteleverandørene kan innhente informasjon om deg og besøkene dine på nettstedet vårt, i tillegg til samhandlingen din med produktene våre (inkludert når vi ser at du har forlatt en handlekurv eller glemt å fullføre en transaksjon) og tjenester for å skreddersy markedsføringsmeldinger på dette og andre nettsteder, eller for å utløse samhandlinger i sanntid, tilpasse dette nettstedet eller forbedre profilen din.
Vi anonymiserer og aggregerer personopplysninger (slik at de ikke identifiserer deg) og bruker dem til formålene, inkludert testing av IT-systemene våre, forskning, dataanalyse, forbedring av nettstedet og appen samt utvikling av nye produkter og tjenester.
For å beskytte nettstedet vårt og bidra til å gjøre tjenesten vår bedre.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å gjøre kommunikasjonen vår med deg relevant og sørge for at du har tilgang til de mest relevante produktene og innholdet.
4.6 Kundeservice.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Når du kontakter oss via telefon, chat, e-post eller kundeserviceportalen vår, innhenter vi informasjon fra deg om bestillingen og kjøpshistorikken din, i tillegg til personopplysningene dine. Noen ganger kan vi ta opp samtalene våre med deg.
Vi ønsker å kunne svare på henvendelsen din på riktig måte og tilby deg den mest relevante servicen. Vi ønsker også å forbedre tjenestene og støtten vi tilbyr deg.
Det er en viktig del av tjenesten vår og også en del av de kontraktsmessige forpliktelsene vi har overfor deg. Det er viktig for oss å lære opp personalet vårt og gi deg den beste servicen.
Vi bruker offentlige informasjonskilder for å hjelpe oss med å etterforske svindelaktig aktivitet.
For å motvirke og oppdage svindel mot enten deg eller oss – uheldig, men absolutt nødvendig
Dette er viktig for at vi skal kunne beskytte tjenesten vår og deg, samt for å sørge for at dette ikke skjer.
4.7 Sosiale medier.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.